حیوانات خانگی, سگ, گربه

سگ و گربه: دوست یا دشمن؟ آیا آنها از هم متنفرند یا …

سگ و گربه: دوست یا دشمن؟

قطعا بسیاری از شما شنیده یا دیده اید که سگ ها دنبال گربه ها می کنند به آن ها پارس و یا حمله می کنند. اما بضی وقت ها هم برعکس، با هم رابطه دوستانه برقرار می کنند و حتی کنار هم می خوابند. با این تفاسیر آیا سگ و گربه دشمن همدیگرند یا دوست؟

سگ و گربه

برای پی بردن به این سوال باید نگاهی به رفتار شناسی سگ ها بیاندازیم. سگ ها غریزه شکار دارند هر چه نژاد سگ‌ها بزرگتر باشد این غریزه بیشتر است. به همین دلیل هم سگ‌ها عاشق دنبال کردن اجسام و موجودات متحرک کوچکتر از خودشان اند. حال آن می خواهد یک توپ باشد، یک پرنده و یا یک گربه فرقی نمی‌کند. پس جای تعجب نیست اگر سگ‌ها به گربه ها واکنش زیادی نشان می‌دهند. این واکنش باعث ترس گربه‌ها شده و آن‌ها سریع‌تر فرار می‌کنند. این کار باعث تحریک بیشتر سگ‌ها می‌شود.

سگ و گربه

شاید با خود بگویید گربه‌ها نیز شکارچی هستند پس چرا سگ‌ها را دنبال نمی‌کنند؟

گربه‌ها به شکار طعمه و وسایل کوچکتر از خود می‌روند به همین دلیل بیشتر موش و پرنده و توپ‌های کوچک را دنبال ‌می‌کنند. در حالیکه از وسایل و حیواناتی که از خودشان بزرگتر هستند می‌ترسند و فرار می‌کنند.

سگ و گربهسگ و گربه

دومین مسئله تفاوت در رفتارشناسی سگ و گربه است که گاهی مشکل ساز است. سگ‌های خوشحال و آماده بازی دم خود را به سرعت و با شتاب تکان می‌دهند. این درحالی است که گربه‌ عصبانیت و ناراضایتی خود را با تکان دادن شدید دم خود نشان می‌دهند. این تفاوت در بروز احساسات، سگ‌ها را دچار مشکل می‌کند. زیرا سگ‌ها فکر می‌کنند گربه‌ها آماده بازی هستند به سمت آن‌ها می‌آیند درحالیکه گربه عصبانی و ناراحت است و باعث می‌شود اعتماد آن‌ها به سگ‌ها کمتر و کمتر شود.

باتوجه به موارد توضیح داده شده سگ و گربه دشمن ذاتی همدیگر نیستند و رابطه شکار و شکارچی باهم ندارند فقط برخی تفاوت‌های کوچک باعث می‌شود که نتوانند رابطه خوبی بایکدیگر برقرار کنند اما این مشکل قابل حل است بطوریکه نه تنها در کنار یکدیگر حس بی‌اعتمادی و ترس نداشته باشند بلکه از بودن در کنار هم لذت ببرند و همبازی خوبی برای ‌هم باشند. با ما همراه باشید تا در مقاله بعد به بررسی راهکارهای بهبود رابطه بین سگ و گربه بپردازیم.

منبع:

www.AKC.org

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها