حیوانات خانگی, سگ, گربه

پوست و مو و علت کاهش کیفیت آن در سگ و گربه‌های موبلند چیست؟

قطعا پوست و مو سالم و درخشان نقش زیادی در زیبایی سگ و گربه ها دارند اما چرا گاهی پوست و موی آن‌ها مات می‌شود و ریزش موی آن‌ها افزایش پیدا می‌کند؟

پوست و مو

1.غذا

پوست بزرگترین ارگان بدن است علاوه بر آن سلول‌های پوست به سرعت جایگزین می‌شوند یا به عبارتی turn over  بالایی دارند. درنتیجه نیاز به موادغذایی زیاد و با کیفیت دارد. اگر غذا به خوبی هضم و جذب نشود یا کیفیت غذا پایین باشد نیازهای پوست و مو حیوان برآورده نمی‌شود. پس متوجه شدیم رابطه متسقیم بین کیفیت غذاو سلامت پوست و مو برقرار است. از این رو اگر به این نکات توجه نمی‌کردید از امروز آن‌ها را جدی بگیرید:

  • بهتر است از غذای سوپر پریمیوم و پریمیوم با کیفیت استقاده کنید.
  • حواستان باشد غذای مصرفی کاملا مناسب حیوان شما باشد و به عنوان مثال غذای بالغین را به حیوانات مسن ندهید بلکه از غذای senior استفاده کنید.
  • غذاهایی که از تاریخ تولید آن‌ها زیاد گذشته است و یا بد نگهداری شده اند ویتامین‌های خود را از دست داده اند و ارزش غذایی پایین‌تری دارند.

پوست و مو

2.وضعیت سلامت حیوان

پوست و مو آینه سلامت حیوان است. چرا؟

  • حیوانی که مریض است بی‌حوصله می‌شود و خود را کمتر لیس می‌زند و تمیز می‌کند درنتیجه ظاهر بهم ریخته و کثیفی به خود می گیرد.
  • برخی بیماری‌ها با بهم زدن تعادل هورمونی بر کیفیت پوست و مو تاثیر می‌گذارند. به عنوان مثال در بیماری پرکاری غده آدرنال (کوشینگ) موها دچار ریزش می‌شوند، پوست شکننده می‌شود و خال‌ یا جوش های مشگی (comedon) در می‌آورند.
  •  
  • در مشکلات کلیوی و گوارشی ای که حیوان پروتئین دفع می‌کند پروتئین کافی به پوست و مو نمی‌رسد درنتیجه کیفیت آن‌ها افت می‌کند.

پوست و مو

3. عدم شانه زدن مرتب

با شانه زدن مرتب سلول‌های مرده از بدن پاک می‌شوند، هوا وارد موها می‌شود، آلودگی و اجسام خارجی از پوست و مو پاک می‌شوند، و گره موها باز می‌شود در نتیجه احتمال رخداد درماتیت‌ مرطوب کاهش می‌یابد.

پوست و مو

4. عدم حمام کردن و شستشوی مرتب

با رعایت موارد ذکر شده کیفیت پوست و مو حیوان به طرز قابل توجهی تغییر خواهد کرد.

علاوه بر این‌ها می‌خواهیم راهکارهایی به شما ارائه بدهیم که کیفیت پوست و مو حیوانتان را دو چندان افزایش می‌دهد تا ظاهری زیبا و درخشان داشته باشند.

  • استفاده از مکمل‌های امگا 3 و امگا 6
  • استفاده از روغن نارگیل: می‌توان آن را به صورت خوراکی و یا به صورت خارجی بر روی موها استفاده کنید.
  • استفاده از مکمل‌های حاوی ویتامین‌های گروه ب مخصوصا بیوتین. بهترین منبع برای این دست از ویتامین‌ها جلبک اسپیرولینا می‌باشد. مکمل‌های حاوی این جلبک در محصولات دامپزشکی ر بازار وجود دارد.

پوست و مو

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها